Oldalak

2012. augusztus 1., szerda

Egy kis érdekesség

Nem tartozik a blog témájához, de kikívánkozik belőlem, főleg mert tudom, hogy sokakat érint.
Mivel általában tartózkodom a reklámoktól, akár pozitív, akár negatív irányba, úgyis mindenki rájön, hogy miről van szó :-)
Elmondom, hogy én - egészen tavalyig, feltétlen hívük voltam, imádtam a dolgaikat, jó áron, jó minőséget kaptam (a bútorok nem az én stílusom, de mivel úgyis csak Pesten van, ez mindegy)
Tavaly elkezdődött egy látványos és rohamos hanyatlás. Hirtelen minden megdrágult, sőt év közben is emeltek, nem csak a +2%-ot az áfa miatt, a minőség pedig hát...
Textilek esetében igen látványos a minőségromlás is.
A Ditte anyaguk, amit nagyon szerettem, mostanra alulról veri a kínai kevertszálas anyagokat, soha nem jött a színe, most több mosás után is fog, a szövése pedig olyan mint a pelenkáé.

Arra gondoltam, csak minket tüntetnek ki ezzel, de volt némi tévedésem. Teljesen meglepett eredmény, amit némi kutakodással bárki ellenőrizhet:



Misa Gras paplan 150x200 cm
Ország Ára EUR Ára Ft
Magyarország 2,68 € 1 310 Ft
Ausztria 2,50 € 750 Ft
Németország 2,49 € 747 Ft
Franciaország 3,99 € 1 197 Ft
Görögország 4,99 € 1 497 Ft

Ha már írtam az anyagról is. Itt még érdekesebb a helyzet, tulajdonképpen ne is panaszkodjunk :-)


Ditte méteráru
Ország Ára EUR Ára Ft
Magyarország 2,68 € 805 Ft
Ausztria 1,99 € 597 Ft
Németország 3,00 € 900 Ft
Franciaország 3,50 € 1 050 Ft
Görögország 4,50 € 1 350 Ft


Az egyszerűség kedvéért 300 Ft-os árfolyamon számoltam, ez egy éves átlagban kb helyes.

A paplan csak a görögöknél drágább, ami meglepett, hogy a franciáknál is sokkal drágább, mint német területen.
Vajon miért? Nálunk jobb az életszínvonal, vagy ennyivel több teher rakodik rá, vagy a németek nem veszik tömegesen varráshoz? (halkan jegyzem meg, tavaly még nálunk is 800 Ft körül volt az ára a paplannak)
A minőséget sajnos net alapján nem lehet összehasonlítani, de ha van valaki, aki tudja, szívesen venném az infót, hogy vajon mindenhol ugyanaz a minőség?

Naívan én azt feltételeztem, hogy mindenhol ugyanazon az áron dolgoznak. de ezek szerint hatalmas különbségek vannak még ott is, ahol egyébként ugyanaz a fizetőeszköz, tehát az árfolyammozgással nem kell kalkulálniuk.
Aki az ország nyugati felén lakik, ne gondolkozzon sokat, hogy merre megy vásárolni :-) sokat spórolhat.

9 megjegyzés:

Ági írta...

A minőség sem egyforma :-( Igaz egy tételből még nem lehet általánosítani, de konkrétan egy esetben ez nyilvánvaló volt számomra, így azt gondolom, hogy a többi sem egyforma. De ezen talán nem is lehet csodálkozni, mert ha egy márkás mosóport vizsgálnánk meg, akkor is hatalmas különbséget lehetne tapasztalni a minőségben - a határon innen és határon(nyugat) túl.
A kék-sárga áruház kínálata sem teljesen egyforma egyébként, országonként jócskán eltér a választék. (Mo-on lényegesen szegényesebb :-(( )

Kaccat írta...

A kínálat még nem is lenne baj, nyilván sok országspecifikus dolog van (bár nyilván nálunk csak a kínálat szűkösségéig jutottak), de hogy ekkora differenciák legyenek árban...

hard_cyclone írta...

Szia.

Én annyi tapasztalattal tudok szolgálni, hogy idén vettem a fiamnak ugyanolyan paplant, ami neked is van, csak az már 4 éves és hát mit ne mondjak, drágábbé rosszabbat kaptam. A méterárujuk engem is elborzasztott, arról nem is beszélve, hogy egyre aberráltabb mintákkal rukkolnak elő.
Amúgy az osztrákoknál olcsóbbak az árak sok mindenben, nem is csak ebben az áruházban konkrétan.

Álomjáró-Bozsomati írta...

Sajnos egyre szomorúbban, aztán egyre csalódottabban és most már egyre dühösebben tapasztalom mindezt!!! Nagyon nagy kár! :-(

Kaccat írta...

Gina felhívta a figyelmem, hogy nem jó a paplan Eurós ára, valóban 4,37 EUR nálunk a paplan. Nem akarok belejavítani, mert ez a hiba is azért történt, mert közzététel után még írtam hozzá, és akkor szétesett a táblázat, újra kellett csinálni.

Kriszti írta...

Kár, hogy nem olvastam hamarabb a bejegyzésed, akkor nem bosszankodnék én is a minőségromláson. :((( Saját bőrömön tapasztaltam, hogy a Dittével akár festeni is lehet. Évekig használtam, soha ne volt rá panasz. :(((((((

Kaccat írta...

Kriszti, én már tavaly tapasztaltam a zöld színűn, ráadásul most mikor voltam az Örs vezér téren, csak zöld volt, de abból legalább 30 vég fel volt pakolva. Talán láttam egy kis darab kéket, de az is ugyanaz a hitvány minőség volt.
Még a drágább kategóriájú anyagok is sokkal vékonyabbak, ami elvileg lakástextil.

Ili írta...

Nem tudom melyik boltról és anyagról van szó, de éppen tegnap reggel bosszankodtam, nem is kicsit, az egyszínű pamutvászon anyagok színeresztésén. 850 Ft métere és annyira fog,és nem lehet annyit öblíteni, hogy a víz tiszta maradjon. Pedig mosás után, betettem három percre a mikróba, és az utolsó öblítésnél 20 %-os ecetes vízben tartottam fél óráig, nedvesen forró vassal vasaltam, és így sem szívesen készítek belőle olyan tárgyat, amit sűrűn mosni kell.
Nem is tudom, mit lehetne tenni, hogy a drága pénzért megvásárolt anyagok, még rengeteg munkát és pénzt felemésztenek és így sem tökéletes. A gyártót kellene megtalálni. A minőségellenőrök hol lehetnek ilyenkor????

Kaccat írta...

Ili, ez a bejegyzés a svéd kék-sárga áruházról szól. De az tény, hogy anyaggal ettől függetlenül is, nagyon kell vigyázni. Én azt tapasztaltam, hogy főleg az indiai és pakisztáni pamutok engedik nagyon a színüket. Egyszer úgy jártam, hogy halványkék frottír gumis lepedő, konkrétan indigó színű vizet eresztett... na akkor pár ágyneműmet világoskékre festette :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...