Oldalak

2011. október 10., hétfő

Szett

saját festésű selyem molinóból.

Már nagyon régóta kíváncsi voltam erre az anyagra, mert annyit olvastam róla a blogokban, és Edit volt olyan aranyos, és a szülinapi játék keretében meglepett vele.
Nagyon tetszik az anyag, sajnálom, hogy nem fényképeztem mosás előtt, mert hihetetlen változáson ment át a beavatás és festés során (nagyon sokat tömörödött az anyag). Nagyon kellemes a tapintása, és jó is vele dolgozni. Valamiért én azt gondoltam, hogy ez selyem, olyasmi anyagra gondoltam mint mondjuk amiből a zászlók vannak - vagy  mint amiből a molinókat szokták csinálni (gondolom megzavart a névazonosság :D)
A leírását csak azért eresztettem ennyire bő lére, mert hátha van még rajtam kívül tudatlan emberke, és kíváncsi milyen is ez az anyag :-)


 Egyébként pedig maradék blokkokból készültek, úgyhogy tekinthetjük apró fecnik felhasználásának is :-)

Kiegészítés a mikrós festéshez: lábosban forraltam vizet, és feloldottam benne egy bő teáskanál sót, ebbe tettem a festéket, és azt tettem az anyagra. Öblítésnél alig jött a színe. Arra nem vállalok garanciát, hogy mosásnál sem fog, de biztató :-)(Általában ki szoktam mosni festés után, hogy lássam, hogy viselkedik, de most nem volt türelmem, mert bizsergett az olló a kezemben, és ebben az időben nehezebben szárad mint nyáron)  Azért csak teáskanállal, mert ehhez a módszerhez csak annyi víz kell, hogy rá lehessen önteni, nem kell benne úszkálnia az anyagnak, féltem  ha több sót teszek a kb 3 dl vízben , akkor egy tömény sóoldatot készítek, és nem tudtam, hogy akkor hogy viselkedne a festék :D:D

6 megjegyzés:

Tímel írta...

Jajj de nagyonnagyon tetszik a festés!! Nagyon kellemes a színe.
Én sem tudtam, mi az a molinó anyag:)

Kaccat írta...

Timi élőben még kellemesebb a színe :-) csak lámpafénynél nem tudtam ennél jobban kihozni.
Az egyik napsárga-rózsaszín vegyes a másik pedig rózsaszín

Tündérlátta írta...

Gyönyörű a varrás!

Álomjáró-Bozsomati írta...

Nagyon hasznos infó! :-) és szuperek az alkotások!

Kaccat írta...

Köszönöm! :-)

Editfolt írta...

Jó lett. Örülök, hogy jól viselkedett az ajándék! Hétfőn talizunk a tanfolyamon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...